Máte vůz z DPF filtrem? Nezapomínejte na něho pečovat

Aktuální trend spojený s výrobou vozů je založený na nutnosti dodržovat celkem přísné ekologické limity. Problémem jsou hlavně naftové vozy, u kterých se před nějakou dobou začal montovat takzvaný filtr pevných částic. Pokud máte novější vůz, je pravděpodobné, že v něm daný filtr také máte. S tím souvisí i fakt, že je nutné o něho pečovat. Jak?

Umí se sám regenerovat

To je jedna z jeho velkých výhod. I když na druhou stranu musíme přiznat, že může v mnohém omezovat. Klasická a automatická regenerace DPF filtru totiž probíhá při delších jízdách, kdy stoupne teplota ve výfukovém potrubí. Kdo jezdí delší trasy, nemusí se znepokojovat. Kdo naopak jezdí na kratší vzdálenosti, může filtru ubližovat, jelikož proces regenerace nemusí být vždy finálně ukončený. A to může být problém z hlediska životnosti.

Jsou i další metody čištění

Nutno říci, že dnes se mluví i o dalších metodách čistění filtru, které souvisí s jeho péčí. Nutno ale říci, že nejsou úplně ideální a ne vždy jsou doporučovány. Je však na místě také zmínit, jelikož je dost pravděpodobné, že se s nimi dříve nebo později také setkáte. Jde o metody tři a toto je jejich charakteristika:

  • Použití aditiv aplikovaných přímo do paliva
  • Využití ultrazvukové metody
  • Používání horkého vzduchu

Ideální je oslovit odborníka

Filtr tedy umí regenerovat sám. A to zajistíte spíše delšími jízdami. Dříve nebo později však bude nutné realizovat jeho důkladnější vyčištění. Jak pro zajištění funkčnosti, tak pro prodloužení životnosti. Takzvaný repas DPF doporučujeme svěřit výhradně odborníkům. Jde o postup nevyžadující demontáž, který využívá speciálního zařízení, které se k filtru připojí, uzavře se okruh a následně dojde k jeho efektivnímu, dokonalému a přitom dokonalému šetrnému vyčištění. Daný efekt je dokonce měřitelný, a to s využitím takzvaného protitlaku.