Ovoce a zelenina

Každý říká, že bychom měli jíst hodně ovoce a hodně zeleniny. Že je to zdravé. Je to ale opravdu tak? Myslím, že to zas nebude až tak jednoduché a přímočaré a že bude potřeba se nad tím alespoň trošku zamyslet. Někdo si na základě toho může myslet, že zdraví tkví v tom, že si za každým jídlem dáte jablko nebo mrkev. Jak jsme na to byli zvyklí ze školních kantýn. Je to však opravdu tak jednoduché?

Podívejme se tomu společně pod kůži. Na čem všem záleží u výběru zeleniny a ovoce a jeho následním konzumovaní, aby bylo pro naše tělo co nejzdravější a nejvhodnější? Přichystali jsme pro vás pár tip, rad neboli zásad, které je dobré dodržovat, pokud chcete, aby zelenina a ovoce byli jako magnet pro vaše zdraví.

  1. Sezónně.

K prvnímu důležitému kroku patří výběr ovoce. Nejenom podle čínské medicíny je pro náš organizmus nejlepší konzumovat to, co roste v aktuálním ročním obdobím (respektive nám po celý rok vydrží ve sklepe). Je to tak přirození a po létech modernizaci, inovaci a technickému pokroku se znova dostáváme k tomu, že příroda umí a že tak jak je to přirozeně vymyšlený je to nejlepší. „Jahody teď v zimě?“ ptá se nevěříce Maruška z pohádky o dvanácti měsíčkách a my myslíme, že by to tak mělo ostat.

  1. Lokálně.

Ještě lepší je, když to pochází z lokálních zdrojů. Lahodné mango zní opravdu labužně. Proč si to nenechat na výjimečné cestovatelské zážitky, hlavně pokud víme, že pro naše zdraví to není nejlepší?

Nemusí to mít značku Bio. Opravdu je však důležité jako ovoce a zelenina, které konzumujeme, rostlo. Byl jeho růst a chuť urychlovaný různými chemickými přísady a chráněný před škůdci ničivými pesticidy? Nebo přirozeně vyrost na zahrádce tety Bety?

  1. Správné načasování

Taky je důležité vědět, kdy co jíst. Zeleninu je dobré jíst pořád. Ovoce je nejlepší ráno. Pak se kvůli vysokými sacharidovému obsahu ukládá do tukových zásob.

(Visited 30 times, 1 visits today)