Jakým směrem se ubírá řízení vztahů se zákazníky? Známe aktuální trendy CRM!

Řízení vztahů se zákazníky je dynamický obor, který bere v úvahu aktuální technologie. Pokud o implementaci CRM systému usilovně přemýšlíte, ale stále se nemůžete rozhodnout, seznamte s posledními trendy. Utvrdí vás v tom, že se bez vhodně zvoleného softwaru neobejdete.

V centru pozornosti je umělá inteligence

O umělé inteligenci na bázi strojového učení je letos slyšet především díky společnosti OpenAI, která stojí za unikátním nástrojem ChatGPT. Není však zdaleka jediná, na trhu jsou i další významní hráči. Kromě Googlu a Microsoftu pracuje na vývoji vlastních nástrojů zhruba 60 tisíc společností (na USA jich připadá necelých 15 tisíc).

A jak umělá inteligence ovlivnila oblast CRM? AI provádí datamining neobyčejně precizně a rychle. Vysoká efektivita jde ruku v ruce s absencí chyb, které jsou typické pro lidský faktor. Firmy se tak mohou těšit na přesné analýzy a predikce, jakožto i vysokou míru automatizace.

Za zmínku stojí například populární český software eWay-CRM, který využívá AI při časování rozesílky e-mailů. Systém zprávy rozesílá individuálně v časy, které u jednotlivých klientů vyhodnotí jako nejúspěšnější, co se týče míry otevření.

Do článku prosím vložit video jako embed (s možností přehrání v článku) zarovnané na střed:

Mobilita, omnichannel a workflow na míru

Za pozornost stojí i další trendy, které pozitivně ovlivňují vývoj CRM systémů. Standardem se stává mobilita – software musí být snadno dostupný a použitelný i na mobilních zařízeních. Díky tomu ho mohou uživatelé používat i v terénu nebo doma. Data se obvykle automaticky ukládají v cloudu.

Nezbytností se také stává omnichannel neboli strategie postavená na integraci různých marketingových kanálů. Cílem je vytvoření konzistentního zážitku pro všechny skupiny uživatelů bez ohledu na to, zda k informacím přistupují z firemního webu, sociálních sítí či mobilní aplikace.

A co se týče CRM řešení, vývojáři kladou důraz na maximální přizpůsobení workflow. Uživatelské rozhraní dnes více než kdy jindy respektuje skutečné požadavky uživatelů a dává jim v nastavení systému volné ruce.