Jak kvalitní nábytek do kanceláře či pracovny zvýší váš pracovní výkon?

Stojíte-li před rozhodnutím, jak vybavit svou kancelář, mějte na paměti, že nábytek má být nejen reprezentativní a účelný, nýbrž také pohodlný. Přece jen prací u počítače trávíme několik hodin denně, tak bychom měli klást důraz rovněž na ergonomické provedení nábytku.

Přímý vliv na produktivitu práce

Kancelářský stůl a židle přímo ovlivňují naši schopnost koncentrace, a tím pádem pracovní výkon. Zaměříme-li se na stoly, mezi optimální patří ty výškově nastavitelné, které se přirozeně přizpůsobí vašim potřebám. To samé platí o anatomicky tvarovaných a polohovatelných židlích. Novým trendem, jenž se objevuje v kancelářských prostorách, je práce vestoje. Oproti sedavému způsobu nadměrně nezatěžuje zádové svalstvo, což má za následek řadu nepříjemných bolestí. Díky polohovatelné výšce stolu tak můžete během pracovní doby střídat stání a sezení dle potřeb vašeho těla.

Šetřete svou energii

Dalším faktorem, který má přímý vliv na produktivitu práce, je kancelářský nábytek. Proto při jeho výběru dbáme na funkčnost a vhodné rozmístění v pracovně.Kancelářská skříň, do níž několikrát denně ukládáme dokumenty, by měla být v dosahu našeho pracovního místa. Jinak od práce budeme neustále odbíhat, což vede ke snížení koncentrace. Dále se zaměříme na udržování pořádku a přehlednosti v úložných prostorech. To nám ušetří spoustu čase a energie při hledání kancelářských potřeb, složek, dokumentů atd. Velkou službu nám prokážou také vnitřní organizéry skříní, kontejnerů a zásuvek. Vsaďte na flexibilní prvky, jako jsou výsuvné police, rozdělovníky, závěsné lišty či zarážky na knihy. Kancelářský nábytek rovněž dobře poslouží k rozdělení prostoru v kanceláři. Tímto jednoduchým způsobem lze dopřát každému zaměstnanci pomyslné soukromí, díky němuž pracuje efektivněji.