Letákům ještě neodzvonilo. Jak zvýšit jejich efektivitu?
Řada lidí od klasických letáků už dávno upustila. Jenže to je velká škoda. Letáky jako způsob reklamy nejsou rozhodně špatné, jenom je třeba zaměřit se na jejich grafickou podobu. Musí člověka upoutat na první pohled. Pakliže se tak nestane, automaticky se leták hází do prvního odpadkového koše, který člověku přijde do cesty. Otázkou tedy zůstává, jak zvýšit efektivitu letáků nebo jiných papírových reklamních předmětů?
Obrázek upoutá pozornost
Ptali jste se někdy sami sebe, proč o letáky není takový zájem, jaký byste očekávali? Pak se na leták znovu podívejte. Chybí vám na něm obrázek? Pak jste našli kámen úrazu. Právě obrázky, respektive fotografie, jsou tahounem lidských očí a jenom díky nim zaujmou. Proto pokud patříte k lidem, kteří chtějí vsadit esa v rukávu právě na letáky, na obrázek nezapomínejte.
Ideálně ho umístěte nalevo a text napravo. Je to takový ozkoušený trik. Bylo dokázáno, že lidský mozek má dvě hemisféry. Jedna je takzvaně analytická a druhá je kreativní. Ta kreativní zpracovává snadněji obrázky (čili proto umístit obrázek nalevo) a druhá je zpracovává snadněji text.
Nezapomeňte na call to action
Pokud jste zjišťovali, proč jsou některé příspěvky na vašich sociálních sítích populárnější než jiné, možná jste přišli na to, že úspěšnější jsou ty s takzvaným call to action čili vyzváním ke konkrétnímu činu. Toho se držte i v případě přípravy letáků nebo čehokoli podobného. Když lidem neřekne, co mají udělat, neudělají to. Lidem je třeba dávat všechno až pod nos. Nelze to jinak.
Nebojte se zvýrazňovat slova
Jak již bylo zmíněno, je velice důležité zaujmout na první pohled. K tomu má dopomoct obrázek, ale kromě jiného i zvýrazněná slova. Ideálně zvýrazněte taková slova, která mají předávat jistou emoci. Bylo prokázané, že čím větší a výraznější bude grafika, tím větší bude emoční odezva, které chcete ostatně dosáhnout.