Internetová prezentace je dnes už nutností
Podle průzkumů většina drobných podnikatelů a živnostníků ještě nemá své internetové stránky. To je velká chyba, zvlášť v oborech, kde je větší konkurence. Většina lidí drží neustále chytrý mobil v ruce, má ho v kapse nebo v kabelce a je zvyklá ho používat.
Když něco chci nebo potřebuju, hledám na internetu
Určitě jste si taky zvykli nehledat ve Zlatých stránkách, ale na internetu, když chcete jít v neděli na oběd do restaurace, potřebujete nového zubaře, chcete mít krásné vlasy na ples, něco se doma porouchá atd. Vybíráte z těch nabídek, které jsou na internetu a které na vás nejlépe zapůsobí. Než někam zavoláte, už máte nějakou představu.
Co mají firemní stránky obsahovat
Obrovskou chybou je, když zájemce o produkty či služby nenajde na stránce hned nebo vůbec kontakt. Takový web je zbytečný a nabídka vypadá podezřele. Když něco nabízím, tak se musí potenciální zákazník dozvědět, kde mě najde a jak se se mnou spojí. Na stránce s kontaktem musí být – jméno, poštovní adresa, telefonní číslo, mailová adresa. Další stránka, kterou musí i jednoduchá prezentace mít, je O nás – kdo produkty nabízí, jaké má zkušenosti, proč to dělá. Nejdůležitější je pak stránka s nabídkou a ceníkem. Lidé jsou dnes zvyklí porovnávat kvalitu a ceny, aby se mohli co nejlépe rozhodnout. Nabídněte jim obrázky, návody, podrobné popisy a ceny, aby už nemuseli hledat jinde.
Propagace internetových stránek
Vytvořit firemní web nestačí. Aby vás zákazníci našli, je potřeba jim vyjít naproti. Kde budou asi hledat řemeslníky, realitní kanceláře, restaurace, stavební firmy apod. nejdřív? V katalozích firem. Zaregistrujte své internetové stránky, většinou bývá základní zápis zdarma, a uvidíte, že se objednávky zvýší. Také můžete adresu svých stránek vkládat do diskuzí, když budete umět odpovědět na otázku z vašeho oboru, na sociální sítě, do článků…, těch možností je cel řada. Za málo peněz a trochu času získáte víc zákazníků.