Časté klientské péče v podnikání

Být úspěšný podnikatel v sobě zahrnuje vzorce chování a vlastnosti, které je možné se naučit. Skvělým podnikatelem, ke kterému se klient vrací, tak můžeme být skutečně všichni. Čeho se vyvarovat?

Berete klienta jako samozřejmost

Dejme tomu, že si zatím klient nakupuje své potřeby pouze u vás, jelikož jste firma, která je geograficky nejblíže. To se ale může změnit a vaše konkurence vás může snadno předběhnout. Berete svého klienta jako samozřejmost? Nebo se staráte o budování dobrých vztahů? Reklamní předměty jsou možnost, jak vyjádřit úctu i poděkování. Je libo reklamní textil, elektroniku, nebo třeba eko předměty? Dejte vědět, že vám na osobě zákazníka a obchodního partnera skutečně záleží.

Nestaráte se o jeho potřeby

Čekáte, až si z vaší nabídky vybere, zaplatí a rychle zmizí? Nebo se jej ptáte na to, co by ve vaší nabídce uvítal a co by rád změnil? Zpětná vazba je velmi důležitá. Je jedno, zda se jedná o maloobchod na vesnici, nebo o prosperující velkou firmu. Princip je stejný. Zájem o svého klienta nám umožňuje růst a budovat výborné vztahy, které budou přetrvávat i v době, kdy se objeví silná konkurence. Zajímejte se o to, co zajímá vašeho obchodního partnera.

Nejste reprezentativní

Kdokoliv komunikuje s klienty, musí se vžít dokonale do své role. Jste obchodník, i když prodáváte malé předměty. Jste obchodník, i když je vaše firma v úplných začátcích. Dbejte na svůj vzhled a pravidelně trénujte své komunikační schopnosti. Dnes se dá sehnat spousta koučů, kteří vás dokonale vybaví vším, co potřebujete. Budete rozený řečník, i když se nyní bojíte i vlastního stínu. Buďte reprezentativní a stále na sobě pracujte. Děláte to pro svůj business. Klient vaši snahu ocení.

Dejte si také pozor na přílišnou familiárnost. Ptát se na soukromé otázky nebo se snažit dokonce klienta poučovat o tom, jak se má chovat ve svém soukromém životě, to je to nejhorší, co můžete udělat. Zachovejte profesionální odstup.