Firemní zkušenosti musí brát firma v potaz. Proč?

Hodnocení firem zákazníky a firemní zkušenosti – to jsou dvě odlišné věci. Zatímco za hodnocením firem stojí zákazníci jako takoví, za firemními zkušenostmi stojí zaměstnanci společnosti. Firma by však měla brát v potaz obě dvě zpětné vazby. Obě dvě vazby totiž tvoří jméno daného podniku. Zatímco zákazníci vidí firmu zvenčí, zaměstnanci vidí firmu zevnitř. A pokud zaměstnanci firmu nevychválí, firma bude mít problém najít nové pracovníky. To je jeden z důvodů, proč by na firemními zkušenostmi neměla firma mávnou rukou.

Na zaměstnancích záleží

Aby se firma radovala z dobrých hodnocení, které sepsali sami zaměstnanci, měla by si uvědomit, že bez pracovníků nelze fungovat. Ani kdyby byla firma plná robotických strojů, stejně potřebuje i lidskou sílu na to, aby stroje programovala.

Bez zaměstnanců z masa a kostí to nelze, proto by si je firma měla hýčkat, a to zejména v současné době, kdy najít vhodného zaměstnance, který by měl dostatečnou kvalifikaci, je poměrně složité. Konkurenční společnosti si od sebe přebírají jednotlivé zaměstnance, třeba i vám je zrovna přetahována skutečně kvalitní pracovní síla. Zaměstnanci však neodejdou z firmy, ve které budou spokojeni. A to, jestli jsou u vás zaměstnanci spokojeni zjistíte právě z referencí, které o firmě napíšou.

Jak zajistit, aby byli zaměstnanci spokojeni

Ať už chcete vylepšit jméno společnosti novým hodnocením od zaměstnance nebo si chcete skutečně kvalitního zaměstnance udržet v podniku, měli byste zajistit, aby byl u vás spokojený. Samozřejmostí je adekvátní plat, také zajištění příjemného pracovního prostředí. Případně je vhodné zajistit jisté výhody v podobě čokoládových střed nebo kávových pátků. To jsou příjemná zpestření, která často ocení víc než třináctý plat. Také je vhodné poskytnout zaměstnancům jisté slevy, třeba na knihy nebo sportovní aktivity.