Novinky Googlu pro nakupující a cestovatele
Do konce letošního roku by měli i čeští uživatelé internetu začít používat novinky největšího světového vyhledávače. Google i u nás nabídne nové možnosti vyhledávání a srovnávání zboží, letenek, ubytování apod.
Chci něco, ale nevím co
Určitě znáte ten pocit. Přichází nové roční období, změna ve vašem životě nebo si prostě chcete udělat radost. S touhou po novém kousku oblečení, knize, kousku nábytku usedáte k počítači nebo berete do ruky svůj mobil a začínáte brouzdat po internetu.
Google vám brzy při vyhledávání nabídne rozšířené možnosti – kontextové reklamy na Googlu začnou připomínat katalog zboží a služeb. Po vyhledání klíčových slov (i neurčitých) uživatel uvidí kromě standardních výsledků i novou reklamní sekci Showcase Shopping, kde vedle sebe jednotliví prodejci příslušného zboží vystavují svou nabídku.
Vyhledávejme, vybírejme a rovnou nakupujme
„Jde o specifický reklamní formát, který půjde prodejcům na ruku a současně velmi usnadní lidem procházení a objevování toho, co si chtějí koupit,“ řekl pro Adweek Jonathan Alferness, viceprezident Googlu pro sekci nákupů a cestování.
Do světa za zlomek ceny letenek a ubytování
Google zkouší kromě srovnávače zboží také srovnávač letenek a ubytování. Nová funkce umožní vyhledávání i s parametry. Nabídne třeba služby, které můžete využít i s domácím mazlíčkem. Speciálně označeny budou nabídky se slevou. Ceny letenek bude možné sledovat u služby Google Flight. Můžete si zadat sledování určité trasy a období. V případě zajímavé změny ceny dostanete zprávu mailem.
Výhody nových formátů vyhledávání
Doteď jsme museli při vyhledávání stále překlikávat na další stránky. S novým formátem reklamy typu Showcase bude vyhledávání jednodušší – produkty bude řadit Google přehledně vedle sebe. To ocení hlavně uživatelé internetu na mobilu, kterých stále rychle přibývá.